Informacje ogólne

Napisał: Shergar, dnia 21.11.2009, 21:36

"...Chcecie poznać prawdziwą historię Bezimiennego? Jeżeli tak to najpierw musicie usłyszeć opowieść o pewnym piracie, który znalazł się w niewłaściwym miejscu o jeszcze mniej właściwej porze. Nie będzie to jednak historia o bohaterach, wielkich czynach czy poświęceniu. Będzie to zwyczajna opowieść o przetrwaniu, sile ludzkiego charakteru i nie zawsze dobrych wyborach. Dowiecie się też prawdy o tym, kim mógłby stać się Bezimienny i dlaczego w legendach nie przetrwały wzmianki o kimś, kto żył w jego cieniu. Wystarczy już pustych słów. Usiądźcie i posłuchajcie o prawdziwym Czasie Zapłaty..."

Witamy wszystkich wielbiciela Gothica, którzy nadal odczuwają potrzebę powrotu do tej wspaniałej gry. Czas Zapłaty to modyfikacja, która mniej lub bardziej wniesie do świata skazańców coś nowego, ciekawego i nienazwanego. Twórcy podniesli sobie poprzeczkę trudności dość wysoko co zaoowocowało chociażby implementacją walki dwoma mieczami, innowacyjnymi skryptami i odmienionym obliczem Kolonii Karnej. Czas Zapłaty na pewno odświeży grę Gothic, ukaże jej nowe oblicze i ukryty potencjał.

Modyfikacja będzie też opowieścią o zwyczajnych postaciach, które chcą przetrwać w brudnym świecie skazańców. Nie znajdziecie tu boskich wybrańców, cudownych artefaktów czy poplątanych nici przeznaczenia. Przyjdzie wam wcielić się w postać Ricka, pirata, który za wszelką cenę chce utrzymac się przy życiu. A to czy zechcecie poznać jego historię zależy już tylko do Was.

A oto najistotniejsze cechy modyfikacji:



I. Charakterystyka ogólna.
- Czas Zapłaty wprowadza całkowicie nową ścieżkę fabularną, zmienia i urozmaica lokacje, a także dodaje nowe.
- ogromna ilość nowych skryptów, głęboko ingerujących w mechanikę i pozostałe aspekty rozgrywki.
- odświeżona szata graficzna gry oraz wiele nowych animacji.
- skomponowana przez Igora "Triple" Czapskiego ścieżka dźwiękowa.
- dbałość o detale, które często są w grach pomijane.
- w pełni profesjonalne podejście do zagadnienia moddingu.
- możliwość wyboru lektora czytającego dialogi.
- konfigurowalny instalator umożliwiający wybór najistotniejszych elementów składowych modyfikacji.

II. Fabuła i świat.
- fabuła osadzona została w ramach od czwartego do szóstego rozdziału podstawowej wersji gry.
- nowa układ sił będący wynikiem napięć pomiędzy Rebelią a tyranią Gomeza i Hrabiego.
- główny splot wydarzeń obfituje w wiele zaskakujących zwrotów akcji, opowieść często zbacza na nieoczekiwane tory.
- długie i złożone wątki poboczne, umożliwiające oderwanie się od głównego nurtu fabularnego.
- wiele zmian w całej Kolonii Karnej, nowe lokacje są dużo ciekawsze i przemyślane w najmniejszym szczególe.
- każde istotne dla gry wydarzenie zostało przedstawione za pomocą cut-sceny.
- możliwość zetknięcia się z Bezimiennym i poznania jego losów z innego punktu widzenia.
- szacowany czas rozgrywki to przedział od 40 do 60 godzin, na który składa się ok. 150 zadań.

III. Mechanika i rozgrywka.
- zwiększony poziom trudności gry, który można dowolnie regulować.
- zewnętrzne narzędzie pozwalające na szczegółowy dobór innowacji i elementów dostępnych wraz z uruchomieniem gry.
- zaawansowany system zdobywania umiejętności, które zostały uzależnione od głównych atrybutów postaci.
- możliwość szczegółowego ingerowania w wygląd bohatera.
- złożoność i nieszablonowy schemat zadań.
- respawn potworów.
- gracz otrzyma do dyspozycji Miecz Runiczny, potężny oręż, który przy trafieniu może wyzwolić energię żywiołów.
- oburęczność umożliwiająca walkę dwoma mieczami, wzbogacona nowymi animacjami.
- nowe zaklęcia, takie jak Meteor, Święty Ogień, Uzdrawianie Sojuszników, Osłabienie.
- różne typy amunicji do broni dystansowej.
- mikstury tymczasowo zwiększające atrybuty postaci, bądź dodające specjalne zdolności.
- możliwość zostania poszukiwaczem skarbów ukrytych pod ziemią.
- system recept, dzięki którym można stworzyć niemalże każdy przedmiot z wykorzystaniem umiejętności kowalstwa i alchemii.
- możliwość wydobycia rud w kopalniach i jaskiniach.
- wyposażenie handlarzy zostało radykalnie ograniczone, co skutecznie zwiększa balans przedmiotów dostępnych w grze. Najpotężniejszy oręż i oporządzenie trzeba zdobyć bądź wytworzyć.
- graficzne powiadomienia informujące o niebezpieczeństwie i stanie bohatera.
- możliwość czasowego sprintu bez udziału wspomagaczy w postaci eliksirów.
- znajomość lockpickingu jest teraz niezbędna do otwierania zamków.
- pozostałością po pirackiej przeszłości Ricka jest możliwość użycia kompasu.

IV. Muzyka i udźwiękowienie.
- profesjonalny soundtrack skomponowany wyłącznie na potrzeby modyfikacji. Nowa ścieżka dźwiękowa składa się trzydziestu utworów, które zastąpią oryginalną muzyką Gothica.
- możliwość wyboru lektora czytającego dialogi.
- seria nowych dźwięków otoczenia oraz innych efektów.

V. Grafika.
- nowe tekstury charakteryzują się dużo większym poziomem dokładności, jednocześnie nie burząc unikalnej atmosfery kolonii karnej.
- unikatowe modele stworzone na potrzeby modyfikacji.
- odmieniony wygląd starych lokacji będący następstwem przewrotów jakie nastąpiły w Kolonii.
- obszerna ilość nowych efektów cząsteczkowych.
- dotąd niespotykane efekty jak realistyczne piętrzenie wody, oświetlenie czy lustrzane odbicie.
- ekspresyjne zjawiska pogodowe podkreślające charakter Kolonii Karnej.
- nowy, klimatyczny interfejs oddający charakter i klimat dodatku.