Grupy Polskie
  • The Poziomkaz
  • The Modders
  • Rangers
  • SoulFire
  • Bananas Studio
  • Vajhalla
  • BGS

  • Menu
  • News
  • Linki
  • Mody
  • Czym są
  • Jak zacząć
  • Mody po polsku
  • Gothic I
  • Baby-Mod
  • BloddyX Mod
  • Bluesky
  • Das Mirandadorf
  • Diccuric
  • Diccuric Testmod
  • Die Bedrohung
  • Erzmod
  • G2TexturesPack
  • KŻT
  • Libenungen
  • LP-Balance
  • MC Mod
  • MiniMod
  • Mroczne Tajemnice
  • SammaelMod
  • ShakeyCam
  • Sturmbringer
  • The Trial
  • Twierdza Arbuza
  • VisiGothic
  • Projekty
  • Gothic II + NK
  • Blood-Night
  • Bumshack
  • Das Mirandadorf
  • Die Klonfabrik
  • Die Sekte
  • Dunkle Magie
  • GDG
  • Gestrandet
  • Nightmare
  • PDB
  • Piratenlaben
  • RustungsMod Small
  • The Den
  • Grupy modderskie
  • Polskie
  • Znajomi
    The Modders Forum HOPPEL.PL
    Gothic - Mody

    Wywiad przeprowadzony 5 października 2006r. z Laresem, szefem grupy BalckStar Games Studio

    Wywiad przeprowadzony przez gg, zapraszam do lektury.

    LMVIII: Co możesz mi powiedzieć o waszej grupie. Kiedy powstała, co stawiacie sobie za cel?
    Lares: Grupa powała w pierwszych tygodniach wakacji. Byłem wtedy w Niemczech. Założyłem ją razem z CliveBeikerem a ten miał z początku wątpliwości... Naszym celem jest robienie najlepszych dodatków do serii gier Gothic a z czasem może na osobnym engine grę.
    LMVIII: Podczas tworzenia na co kładziecie największy nacisk (grafika, fabuła, spójność świata)?
    Lares: Uważamy ze najważniejsza jest grywalność moda.. Grafika wcale nie jest taka ważna.. Liczy się wciągająca fabuła i dobry klimat.
    LMVIII: Ilu członków liczy teraz grupa?
    Lares: Oto nasz team: Lares - 2D,3D,Skrypty, Spacer, Fabuła, Szef; CliveBeiker -Spacer (mistrz), 3D; Aeron - Skrypty, 2D; Quard - Spacer, (trochę) skrypty, Główny grafik 2D, 3D; Reges - Cinema 4d, Skrypty; Vegolas - 3D, Skrypty; Carlos - Skrypty.
    LMVIII: Nad czym aktualnie pracujecie?
    Lares: Nasz aktualny projekt to Gothic Zawalona Kopalnia. Akcja moda przenosi nas do zawalonej i zalanej kopalni.. W oryginalnej wersji Gothica było wiadomo ze wszyscy nie żyją... W naszym modzie jest jednak inaczej.. Życie toczy się dalej.. I wcale nie jest takie łatwe..
    LMVIII: Jest już taki niemiecki projekt, nie zraża to was?
    Lares: Niedawno się o tym dowiedziałem. Troszeczkę mnie to jednak przygnębia .. Lecz pocieszam się tym że mod jest fatalnie wykonany (takie moje zdanie, nie jest moim celem obraza autorów). Dodatkowo mogę powiedzieć ze nasz mod ma inny sens.. I jest całkiem inna fabuła. Ogółem tamten mod jest "słaby" i trochę nudny... U nas będzie inaczej : )
    LMVIII: Ale tamten mod to na razie tylko demo...
    Lares: Tak. Ale już po modzie widać jego słabe wykonanie itd.. Po za tym sens naszego moda jest całkiem inny. Życzę twórcom moda powodzenia.. Lecz prawda jest taka ze my kopalnie znacznie powiększyliśmy i dodaliśmy epickich rozmiarów katakumby. A oni robią moda na starym zenie. Nie mówiąc już o nowym (całkowicie) świecie, który także robimy.
    LMVIII: hmm... przed powstaniem grupy CliveBeiker miał jakiś własny projekt, co się z nim stało?
    Lares: Tak, to prawda. CliveBeiker działał na własną rękę lecz z czasem spodobały mu się moje tekstury i zaczęła się drobna współpraca. Po założeniu grupy kontynuowaliśmy projekt lecz Clive doszedł do wniosku ze mod nie spełnia jego oczekiwań. Wtedy zaczęła się "burza mózgów". CliveBeiker chciał zrobić moda którego akcja toczyła by się na statku lecz wybiłem mu to z głowy : P Powód? Heh mod raczej nie dawał nam pola do popisu. Wtedy ja "wyjechałem" z pomysłem o zawalonej kopalni. Wszystkim się spodobało.. Mieliśmy już w ekipie Aerona który tez był zadowolony.
    LMVIII: Opowiedz mi jeszcze waszym projekcie, może o fabule?
    Lares: Nazwa mówi sama za siebie : P Wcielamy się w Kopacza po zalaniu kopalni.. W kopalni będą dwa obozy. Jana i Nemara. W sumie nie będę wam zabierał niespodzianki... WSZYSTKO BĘDZIE NOWE. Akcja będzie się toczyć w spustoszonej kopalni i w nowym świecie. Co wniesie mod? Będzie ok. 60 nowych twarzy; Ok. 120 nowych npc (starych będzie może z 5); 20 nowych broni (nawet magicznych); Każda zbroja będzie niepowtarzalna..(tzn. będą się różnic detalami); Nowa fabuła; Kowalstwo; Dubbing (oczywiście nie wszystkich NPC ); Wynajmowanie npc do ochrony; Możliwość kupowania wytresowanych zwierząt np. wilków i innych plugawych zwierząt. No i oczywiście nowa KOPALNIA (z zalanym dolnym sektorem i z masą gruzów i dwoma obozami) no i nowy SWIAT z dwoma zamkami walczącymi ze sobą. i wiele, wiele innych... Intro: "Po zawaleniu się Starej Kopalni kilku kopaczy przeżyło, reszta umarła .Czy aby na pewno? Okazało się że wielu przeżyło a ja byłem jednym z nich..." To tylko fragment Będzie dodatkowo: Możliwość wydobywania rudy i prawdopodobnie gotowanie. I wiele, wiele innych. W kopalni napotkamy na długi wątek poboczny mroczny i tajemniczy... Natrafimy na ogromne katakumby jeszcze za czasów gdy tereny były opanowane przez Orków.. Napotkamy tam wiele nowych istot (WROGO DLA NAS NASTAWIONYCH) i Kilku BOSSÓW. Będziemy penetrować jaskinie w poszukiwaniu wielu unikatowych rzeczy i skarbów...
    LMVIII: hmm... a kim będzie główny bohater?
    Lares: Wcielamy się w kopacza, który właśnie szedł na pierwszą zmianę i stała się ta tragedia : ) Jest on nie znany nikomu.. W końcu to był jego pierwszy dzień. Budzimy się w szpitalu (takiej placówce medycznej) i dowiadujemy się że życie zawdzięczamy kopaczom, którzy wyciągnęli nas z gruzów. Nasz bohater leżał dwa miesiące w śpiączce i do tego czasu zdążyły powstać dwa obozy.
    LMVIII: Będzie możliwość wyjścia na zewnątrz?
    Lares: Oczywiście! Jak już wcześniej pisałem będzie całkowicie nowy świat. Jest on coś w stylu NK ... odgrodzony górami i morzem.. będą tam dwa potężne zamki które zacięcie rywalizuję ze sobą.. Jedno z mocarstw jest przeklęte.. Bo zwrócili się do Beliara a ten bez wahania rzucił na nich klątwę. Zamieniając ich w żywych trupów. Naszym celem będzie zdjęcie klątwy i przywrócenie spokoju.
    LMVIII: Zapowiada się świetnie! Chciałbym się jeszcze dowiedzieć coś o waszej stronie... kto za nią odpowiada, czy macie jakiś jej projekt i kiedy ruszy.
    Lares: Dzięki! ; ) Za stronę odpowiada Aeron lecz ostano coś się posypało i nie działa.. ale naprawimy to w najbliższym czasie. No i może wymiana bannerów? :)
    LMVIII: Jasne, a co z promocją moda? planujecie jakieś demo czy filmik?
    Lares: Będzie trailer, taki że wszystkim opadną szczeny do Chin. A demo? Hmm myślę że nie opłaca się. Zrobimy trailera na 10 minut lekko i przedstawiać będzie niektóre ze smaczków moda.
    LMVIII: A wersja językowa?
    Lares: Oczywiście Polska! Być może jeszcze Angielska ale to tak na 40%. Moze SoulFire nam go przetłumaczy na Angielski.. Hehe. Ale oni raczej wolą polonizować mody...
    LMVIII: Kiedy możemy spodziewać się początków intensywnej promocji? (kiedy ten filmik?)
    Lares: Hmmm mod panujemy wydać na koniec grudnia lub początek stycznia.. Czyli filmiku możecie spodziewać się na początku listopada.
    LMVIII: A modzik dla G1 będzie?
    Lares: Tak, uważamy, że najlepiej zaczynać od Gothica 1. Jest to zarazem rada dla początkujących grup. Nie zabierajcie się od razu za NK. Bo to was przerośnie.
    LMVIII: hmm dziękuję, że poświęciłeś mi trochę czasu... może chcesz jeszcze coś dodać?
    Lares: Ja również dziękuje. Życzę szczęścia i sukcesów w prowadzeniu strony. Jest ona świetna i jak najbardziej potrzebna! Oby się rozwijała tak szybko jak szybko przybywa fanów Gothica. Chcemy podziękować forum www.themodders.org za możliwość zaistnienia jako moderzy i założenia grupy.
    LMVIII: To ja życzę wam nieustającego zapału i silnej woli... Mam nadzieję, że pogadamy jeszcze przed premierą.
    Lares: Napewno! Nie dziękuje żeby nie zapeszyć.
    LMVIII: To heja...
    Lares: Super.. narka.
    [Powrót do działu grupy]