• Recenzja

  • Menu
  • News
  • Linki
  • Mody
  • Czym są
  • Jak zacząć
  • Mody po polsku
  • Gothic I
  • Baby-Mod
  • BloddyX Mod
  • Bluesky
  • Das Mirandadorf
  • Diccuric
  • Diccuric Testmod
  • Die Bedrohung
  • Erzmod
  • G2TexturesPack
  • KŻT
  • Libenungen
  • LP-Balance
  • MC Mod
  • MiniMod
  • Mroczne Tajemnice
  • SammaelMod
  • ShakeyCam
  • Sturmbringer
  • The Trial
  • Twierdza Arbuza
  • VisiGothic
  • Projekty
  • Gothic II + NK
  • Blood-Night
  • Bumshack
  • Das Mirandadorf
  • Die Klonfabrik
  • Die Sekte
  • Dunkle Magie
  • GDG
  • Gestrandet
  • Nightmare
  • PDB
  • Piratenlaben
  • RustungsMod Small
  • The Den
  • Grupy modderskie
  • Polskie
  • Znajomi
    The Modders Forum HOPPEL.PL
    Gothic - Mody
    Bumshak - Orkowa historia.

    Chyba każdy, kto jest choć trochę obeznany w modach do Gothica, spotkał się z modem Bumshak. Modyfikacja ta jest stworzona dla Gothica II +NK i zasłynęła głównie za sprawą pewnego nietypowego pomysłu. Czyż nie zastanawiałeś się grając w Gothica jak to by było móc kierować postacią orka? W tym modzie możemy to urzeczywistnić. Wcielamy się w postać tytułowego Bumshaka, młodego orka który dopiero co poznaje co to smak wojny. Postaram się opisać jak najwierniej moje wrażenia, po ukończeniu zabawy z tą modyfikacją.

    Świat.

    Akcja toczy się w Górniczej Dolinie i tylko po niej będzie nam dane poruszać się. Twórca nie przewidział, żadnych podziemi, lochów ani żadnych dodatkowych urozmaiceń. Zaczynamy przygodę koło palisady i tam dostajemy pierwsze zadania. W dolinie są dwa większe obozy, jeden w mieście orków a drugi w trakcie gry tworzy się w zamku. Muszę powiedzieć, że trochę się zawiodłem, nie dodano żadnych nowych modeli dlatego obozy są ubogo zorganizowane ale patrząc z drugiej strony modele dostępne z Gothica są rozplanowane idealnie. Zobaczyć możemy między innymi tańczących przy ognisku orków a rozmowy, które ze sobą prowadzą są nadzwyczaj burzliwe...
    Jedną z głównych atrakcji jest szturm na zamek, trochę krótki i pozbawiony jakichkolwiek elementów taktyki ale i tak robi wrażanie. Ogólnie podczas tułaczki po dolinie napotykamy typowe dla tych okolic zwierzęta (zębacze, kąsacze, brzytwy) walczy się z nimi dość łatwo ale trzeba unikać walki z większą ilością naraz.

    Fabuła.

    Tutaj jest źle, opowieść jest liniowa, praktycznie żadnych wątków pobocznych. Najgorsze jest jednak to, że zrezygnowano z systemu RPG, zostały skasowane wszystkie umiejętności, współczynniki, nie zdobywamy punktów doświadczenia oraz poziomów. Zostaje więc sama liniowa fabuła. Nie uświadczymy też żadnych sprzedawców, nauczycieli... To jest bez wątpienia największy minus gry.
    Wracając do fabuły jest ona prosta: Pokonaj ludzi :P Mało kto nam coś będzie opowiadał, jak już z kimś rozmawiamy to tylko po to, żeby dostać misję. Zadania same w sobie są całkiem ciekawe a cała opowieść podzielona jest na cztery rozdziały w bardzo prosty sposób. Gdy awansujemy w hierarchii Hordy zmienia się rozdział. Niestety przewidziana jest tylko ścieżka wojownika, nie możemy zostać szamanem.

    Podsumowanie i ocena.

    Ogólnie w moda gra się fajnie i mało jest miejsc, w których możemy się nudzić. Najbardziej razi brak współczynników, umiejętności oraz to, że za zabicie zwierzaka czy kogokolwiek nie dostajemy doświadczenia.
    Bumshak jest modem dobrym i z pełną świadomością mogę go polecić ale widać, że twórcy zabrakło chęci, czasu lub pomysłów na rozwijanie tej modyfikacji. Można było ją zrobić dużo lepiej.

    Moja ocena: 7/10

    Lord Michał VIII